خوش آمدید

ورود / / ثبت نام

بارش‌های شدید و خسارت سیل و آب‌گرفتگی به ده‌ها شهر ایران

Translate:

05/05/2024

آغاز دوباره بارندگی‌های شدید منجر به جاری شدن سیل در ده‌ها شهر ایران و خسارت به منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی شد. سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت ۲۱ استان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی هستند.

سازمان هواشناسی روز شنبه اعلام کرد موج بارشی جدیدی از روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت وارد ایران می‌شود و استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، کردستان و دامنه‌های زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در روزهای پایانی فروردین و اوایل اردیبهشت نیز دور جدید بارندگی‌های شدید منجر به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان شد که تخریب ده‌ها روستا و قطع برق و آب دست‌کم ۳۰۰ روستای دیگر را در پی داشت.

در جریان این سیل که به گفته شهروندان و کاربران رسانه‌های اجتماعی با فقدان امدادرسانی همراه بود، چندین تن جان خود را از دست دادند.

با ورود سامانه بارشی جدید به ایران، سازمان هواشناسی روز پازندهم اردیبهشت پیش‌بینی کرد شدت بارش‌ها در حد جاری شدن سیلاب نیست اما در روزهای گذشته گزارش‌هایی از وقوع سیل و آب‌گرفتگی معابر در شماری از شهرهای ایران منتشر شده است.

خسارات سیل در شهرها و مناطق مختلف ایران

ویدیوها و گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در شهرستان شبستر استان آذربایجان‌شرقی شدت سیل بسیار زیاد بوده و خساراتی فراوانی داشته است.

ارسال دیدگاه:   

دیدگاهتان را بنویسید

Under Construction

“We are improving our website to offer the best experience for our growing community.”