خوش آمدید

ورود / / ثبت نام

ادامه کمک جمهوری اسلامی به نیروهای نیابتی‌‌اش و انتقاد اعضای کنگره از عملکرد بایدن

Translate:

1402/11/18

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از پنج مقام آگاه گزارش داد با وجود حمله‌های گسترده آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در .خاورمیانه، حکومت ایران همچنان به ارائه سلاح و اطلاعات به این گروه‌های نیابتی ادامه می‌دهد

یک سخنگوی حوثی‌ها صبح سه‌شنبه اعلام کرد که این گروه تحت حمایت حکومت ایران در تازه‌ترین اقدامش به دو کشتی در دریای سرخ موشک شلیک کردند که به یک کشتی باری که در سواحل حدیده یمن در حرکت بود خسارت جزئی وارد شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، حوثی‌ها از اواسط نوامبر سال گذشته کشتی‌های تجاری را با پهپاد و موشک در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند و این اقدامات را به عنوان همبستگی با فلسطینی‌ها علیه اسرائیل در جنگ غزه توصیف می‌کنند.

با وجود حمله‌های آمریکا به مواضع نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه، مقام‌های آگاه از ادامه کمک‌های تهران به نیروهای نیابتی‌اش خبر دادند. در همین حال، نمایندگان کنگره با انتقاد از ضعف واکنش دولت بایدن در برابر این شبه‌نظامیان، بر ضرورت تقویت بازدارنگی در منطقه تاکید کردند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، درباره حمله‌های آمریکا به مواضع نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه گفت: ادامه حمله‌های ایران به نیروهای آمریکا تعجبی ندارد. اقدام‌های دیرهنگام و نیمه کاره دولت بایدن که از قبل نیز به اطلاع دشمن رسیده بود، بازدارندگی را احیا نمی‌کند.

جونی ارنست، سناتور جمهوری‌خواه، با انتقاد از اینکه دولت بایدن نتوانسته جلوی حمله‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی به نیروهای آمریکایی را بگیرد، گفت ضعف بایدن جان نیروهای آمریکا را به خطر انداخته است. او افزود: دولت بایدن باید به سازش‌کاری پایان داده و از جان آمریکایی‌ها مراقبت کند.

ارسال دیدگاه:   

دیدگاهتان را بنویسید

Under Construction

“We are improving our website to offer the best experience for our growing community.”