خوش آمدید

ورود / / ثبت نام

هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد

Translate:

یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس گزارش رسانه‌های داخلی ایران، هلی‌کوپتری حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی، بعدازظهر یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است و نیروهای امدادی عملیات گسترده‌ای را برای یافتن این هلی‌کوپتر آغاز کرده‌اند.

هلی‌کوپتر سانحه‌دیده جزو کاروانی شامل ۳ هلی‌کوپتر حامل مقام‌های جمهوری اسلامی بود که رئیسی را در سفر یک‌روزه‌اش به استان آذربایجان شرقی همراهی می‌کردند.

رئیس جمهوری اسلامی  صبح روز یکشنبه وارد شهر تبریز شد و از آن‌جا به‌سمت خداآفرین در نقطه‌ مرزی ایران و جمهوری آذربایجان رفت. رئیسی همراه با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، «سد قیزقلعه سی»، طرح مشترک دو کشور را افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، هلی‌کوپتر‌ حامل مقام‌های جمهوری اسلامی در مسیر بازگشت از محل افتتاح سد، در «جنگل دیزمار» واقع‌در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. دو هلی‌کوپتر دیگر که برخی وزرا و مسئولان دولتی در آن‌ها بودند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

پس از انتشار خبر سانحه، اعلام شد که نیروهای امدادی هلال‌احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی، عملیات گسترده ای برای یافتن هلی‌کوپتر آغاز کرده‌اند. بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از اعزام تیم‌های امدادی و جست‌وجو به محل خبر داد. اما احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی، ساعاتی بعد و در حدود ساعت ۱۷ به صداوسیما گفت که گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شدند، ولی با توجه به «مه‌آلود بودن و نامناسب بودن منطقه» ممکن است زمان ببرد تا به هلی‌کوپتر برسند.

وحیدی مدعی شد که هلی‌کوپتر «در اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت شده است». او افزود که «با همراهان رئیس‌ جمهوری ارتباط داشته‌اند، ولی چون منطقه پیچیده است، مقداری ارتباطات سخت است» و منتظرند تا گروه‌های امدادی به «منطقه حادثه و نشست بالگرد» برسند و اطلاعات بدهند.

گزارش‌ها حاکی از این است که «شرایط سخت آب‌وهوایی» و «فضای مه‌آلود منطقه» تلاش‌ها برای جست‌وجو و امدادرسانی را امدادرسانی دشوار کرده است.

خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی اشاره کرده است که «با توجه به تماس‌های نصفه‌نیمه برقرار شده، زخمی‌بودن بعضی از همراهان قطعی است»، اما از اینکه آیا کسی کشته شده است یا خیر، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، و سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، و چند تن دیگر نیز در هلی‌کوپتر حامل رئیسی بوده‌اند.

ارسال دیدگاه:   

دیدگاهتان را بنویسید

Under Construction

“We are improving our website to offer the best experience for our growing community.”