خوش آمدید

ورود / / ثبت نام

یک دانشجوی بلوچ بر اثر شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان کشته شد

Translate:

2024/02/01

سایت حال‌وش خبر داد سپهر شیرانی، دانشجوی ۱۹ ساله بلوچ، سه روز پس از بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان جان باخت. کمپین فعالین بلوچ علت مرگ او را شکنجه عنوان کرده است. شیرانی روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن به دلیل فعالیت در فضای مجازی از سوی ماموران امنیتی زاهدان بازداشت شده بود.

حال‌وش که خبرهای استان سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد به نقل از منابع خود نوشت نیروهای اطلاعات سپاه روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن در تماسی با خانواده شیرانی اعلام کرده‌اند سپهر جانش را از دست داده است.

در این گزارش آمده است: «نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تا کنون درباره نحوه کشته شدن سپهر که گمان می‌رود تحت شکنجه قرار گرفته، پاسخی به خانواده وی نداده‌اند.»

کمپین فعالین بلوچ در همین زمینه گزارش کرده سپهر شیرانی «در زمان بازداشت توسط نیروهای اداره اطلاعات مورد شکنجه قرار گرفته که بر اثر آن جان خود را از دست داده است».

هم‌زمان کانال تلگرامی رصد بلوچستان با انتشار مطلبی در این باره نوشت: «بنا بر اطلاعات موثق از نزدیکان سپهر تاکید می‌کنیم اخبار مبنی بر خودکشی او کذب محض است و توسط افراد جمهوری اسلامی برای لاپوشانی جنایت ماموران امنیتی جمهوری اسلامی پخش می‌شود. سپهر زیر شکنجه‌های وزارت اطلاعات به دلیل ضربات متعددی که با چوب به بدن وی زده شده جان خود را از دست داده است.»

به نوشته حال‌وش، پیکر این جوان جان‌باخته تا زمان تنظیم گزارش این رسانه در اختیار اطلاعات سپاه زاهدان بوده است و خانواده و بستگان او در حال انجام کارهای مربوط به تحویل گرفتن پیکر از پزشکی قانونی هستند

سپهر شیرانی، ۱۹ ساله، فرزند علی، اهل شهرستان فنوج و ساکن شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان بوده است..

ارسال دیدگاه:   

دیدگاهتان را بنویسید

Under Construction

“We are improving our website to offer the best experience for our growing community.”