خوش آمدید

ورود / / ثبت نام

بلینکن: عاملان حمله به نیروهای‌مان در اردن را پاسخگو می‌کنیم

Translate:

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز از آماده شدن ایالات متحده برای انجام حملات سایبری علیه ایران خبر داد و نوشت این اقدام ممکن است برای «هفته‌ها» ادامه یابد.

این شبکه به نقل از مقام‌های رسمی آمریکا اعلام کرد واکنش ایالات متحده علیه حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، شامل یک «کارزار تلافی‌جویانه ترکیبی» است.

بخشی از این کارزار به حمله به مواضع جمهوری اسلامی در خارج از ایران اختصاص دارد و بخشی دیگر نیز به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حکومت مربوط خواهد شد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر دفاع بریتانیا تصریح کرد که واشنگتن عاملان حمله به نیروهای آمریکایی را پاسخگو خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، این کشور از منافع و نیروهای خود دفاع خواهد کرد.

در حمله به پایگاه آمریکایی “برج ۲۲” در اردن سه نیروی ارتش آمریکا جان خود را از دست داده و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند. این حمله پهپادی هشتم بهمن ماه صورت گرفت. واشنگتن اعلام کرد که گروه “مقاومت اسلامی عراق” را مسئول این حمله می‌داند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت، آمریکا بر این باور است که این حمله توسط مقاومت اسلامی عراق که شبه‌نظامیان “کتائب حزب‌الله” نیز جزئی از آن هستند، برنامه‌ریزی و تأمین مالی شده است. این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد.

به گفته او جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده معتقد است که باید به “شیوه‌ای درخور و متناسب” به این حمله واکنش نشان داد.

ارسال دیدگاه:   

دیدگاهتان را بنویسید

Under Construction

“We are improving our website to offer the best experience for our growing community.”